FIAT en Jeep® werken samen met (RED)® en lanceren speciale (RED)-edities 1 oktober 2021
(RED)’s eerste Multi-brand Automotive partners Fiat en Jeep lanceren dit jaar special-edition (RED) voertuigen.
De merken Jeep en Fiat geven, samen met (RED), gehoor aan de oproep om de wereldwijde strijd tegen pandemieën tegen te gaan door de lancering van (RED) voertuigen met speciale edities, waarmee ze de komende drie jaar meer dan 4 miljoen dollar bijdragen om het cruciale werk van het Global Fund te ondersteunen.
Dit partnerschap met Fiat en Jeep is een krachtige steun in de rug voor (RED)’s strijd tegen pandemieën en de voldoening die hen voedt.
De Fiat begon met de volledig elektrische Fiat New 500 (RED) aan zijn duurzame missie: zorg dragen en bescherming bieden aan de planeet en de mensen, en niet te vergeten waar Fiat voor staat: Dolce Vita. Fiat wil de (RED) boodschap bij een zo breed mogelijk publiek brengen en daarom is deze speciale serie nu beschikbaar voor de hele 500-familie: De New (500)RED, (500)RED en (500X)RED zullen daarom de kleur rood als onderscheidingsteken krijgen, zowel aan de buitenkant (van het koetswerk en de logo’s tot de spiegelkappen en de designelementen op de lichtmetalen velgen) als aan de binnenkant (dashboard, designelementen op de vloermatten, en de exclusieve zetels van Seaqual®-garen, afgeleid van kunststoffen die uit de oceanen zijn teruggewonnen, met de FIAT-signatuur en het (500)RED-logo op de rugleuning). Rood zal niet de enige kleur zijn in de (RED) speciale serie; het kleurenpalet van het koetswerk omvat ook andere model specifieke tinten.
De New (500) RED
De New (500) RED heeft kenmerken die hem onmiddellijk herkenbaar maken, te beginnen met het 500-logo op de voorkant en het Fiat-logo op de achterklep, nu voor het eerst rood als eerbetoon aan (RED) De speciale badge onderaan de achterruit en het 500-logo in het midden van het premium stuurwiel met Soft Touch-bekleding dienen als verdere herinneringen aan het partnerschap.
Naast het nieuwe, exclusieve Red by (RED) is het model ook verkrijgbaar in Mineral Grey, Ice White en Onyx Black. Een andere atypische (RED) touch betreft het gaspedaal in rood geanodiseerd aluminium, verkrijgbaar in combinatie met zwarte passagiersstoelen en de rode bestuurdersstoel.
De New (500)RED wordt geleverd in twee carrosserievarianten: hatchback en cabriolet met zwarte kap, en met twee actieradiusniveaus: een e-motor van 70 kW (95 pk) met een actieradius tot 190 km (WLTP-cyclus); de andere, 87 kW (118 pk) met een actieradius tot 320 km (WLTP-cyclus)
De (500) RED
de (500)RED is gebaseerd op de Dolce vita versie en heeft net zoals alle andere (500)RED varianten een rood logo op beide zuilen. De (500)RED Hybride is verkrijgbaar in Pompeii Grey, Gelato White en Cinema Black, en natuurlijk ook in Passione Red.
Ook deze versie is verfraaid met verchroomde designelementen op de grille, snor en deurgrepen, terwijl hij op het gebied van infotainment wordt geleverd met een 7″ touchscreen radio met Apple CarPlay™, Android Auto™, en 15″ of 16″ lichtmetalen wielen.
Hij is verkrijgbaar in een hatchback versie met een panoramisch glazen dak en als cabriolet met zwarte kap en is uitgerust met een 70 pk sterke 1,0-liter Mild Hybrid-motor.
De (500X) RED
De (500X) RED is gebaseerd op de Cross-uitvoering en is verkrijgbaar als hatchback en als open versie met zwarte Dolce Vita-softtop. Het (500) RED-logo prijkt op de voorste deurstijlen, als aanvulling op de designelementen die de hele (RED) speciale serie gemeen heeft. Naast Passione Red omvat het kleurenpalet Moda Grey, Gelato White en Cinema Black, allemaal met rode designelementen. De interieurs hebben een elegante donkere tint en de zwarte zetels zijn versierd met rode sierstrips en rode stiksels op de armleuning. Connectiviteit wordt gegarandeerd door het Uconnect-systeem met een 7″ touchscreen met ingebouwd navigatiesysteem, Apple CarPlay™, Android Auto™, en 19″ lichtmetalen wielen. De specificaties worden gecompleteerd met parkeer- en schemeringsensoren, mistlampen en automatische airconditioning.
De auto wordt geleverd met twee benzinemotoren – 120-pk 1,0-liter en 150-pk 1,3-liter Firefly-modellen- en twee 95-pk 1,3-liter en 130-pk 1,6 Multijet dieselmotoren.
(500 Iride) RED elektrische scooter
De (500)RED familie komt met een extra optie, geen nieuwe feature of een design cue, maar een aanvullend mobiliteitssysteem dat ook de laatste kilometers duurzaam maakt. Naast de speciale serie is ook de (500 Iride)RED beschikbaar, gemaakt door Mopar.
De “500 Iride” – waarvan de naam is geïnspireerd op de iconische ronde koplampen van de 500 – is een duurzame oplossing voor forenzen: ontworpen om perfect te passen in de kofferbak van de 500, zal de elektrische scooter zorgen voor duurzame en comfortabele mobiliteit, zelfs voor het laatste stukje van de reis naar het hart van de stad.
De “500 Iride” elektrische scooter is opvouwbaar en weegt 15 kg, waardoor hij gemakkelijk overal mee naartoe te nemen is. Hij heeft een actieradius van maximaal 30 km, een topsnelheid van 25 km/u en is in slechts 4,5 uur opgeladen met de meegeleverde thuislader. Bovendien kan de speciale app worden gebruikt om informatie te bekijken en instellingen en delen rechtstreeks vanaf uw smartphone te beheren.
Jeep
Het merk Jeep staat voor de belichaming van vrijheid en avontuur, ongeëvenaard. Toen de pandemie toesloeg, vroeg het merk zijn eigenaren, fans en volgers om die ‘open-road’ vrijheid op te geven voor de veiligheid van zichzelf en anderen en lanceerde een social-media campagne met de hashtag #StayOffTheRoad, wat een verassende, maar noodzakelijke boodschap was voor het legendarische off-road merk om aan het publiek over te brengen. Elke 2022 (Jeep) RED Edition Compass (komende winter 2021) en Renegade (komende lente 2022) voertuigen en limited edition merchandise ondersteunen de toezegging.
Nu lanceert Jeep, samen met (RED), de ‘’Red Mission’’, die niet is om het leven, avontuur en vrijheid op de rode planeet te zoeken, maar om het hier op aarde te bezorgen.
Gemaakt voor dit moment
(RED), genoemd naar de kleur van de noodtoestand, werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om van bedrijven te helpen met de AIDS-pandemie. Vandaag de dag hebben we te maken met het Covid virus en de verwoestende impact ervan op wereldniveau. Tot nu toe heeft (RED) bijna 700 miljoen dollar voor het wereldfonds gegenereerd, waarmee meer dan 220 miljoen mensen worden geholpen.
De merken Jeep en Fiat zullen consumenten talloze mogelijkheden bieden om de strijd tegen de pandemie te ondersteunen gedurende de driejarige verbintenis.
Rij (RED) met JEEP en FIAT