FAQ’s leasecontract Zeeuw Automotive 15 juni 2020

Vragen met betrekking tot je leasecontract? Onderstaand vind je de meest gestelde vragen van onze klanten. Mocht je vraag er helaas toch niet tussen staan, neem dan contact op met een van onze verkoopadviseurs via ons e-mailadres info@zeeuw.nl of neem telefonisch contact op via 078 – 68 12 700. Wij proberen je vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden

Technische vragen

Wat te doen in geval van een defect?

  • In geval van een defect aan je voertuig kan je ten alle tijden contact opnemen met onze hulpverlening voor onderweg. het nummer wat je kan bellen bij pech of ongeval is  +31 0592 39 06 21. Wij zijn verbonden met de ANWB voor onze hulpverlening.

Wat als ik schade heb aan mijn leaseauto?

  • Indien je schade hebt aan je voertuig dien je deze direct te melden bij Leasys Nederland via 020 – 3421 600. Vervolgens dien je het schadeformulier in te vullen en op te sturen naar het volgende e-mailadres: schade.nl@leasys.com

Moet ik gebruik maken van geselecteerde dealers voor reparatie en onderhoud aan mijn leaseauto?

  • Ja. De lessee (contrachouder) van de leaseauto dient deze te laten onderhouden en/of repareren bij een gelieerd dealer -/ subdealer bedrijf. Wij behoren tot een van deze geselecteerde dealers, dus mocht je je auto bij ons hebben geleased dan kan je bij ons ook gelijk je onderhoud en/of reparaties laten uitvoeren (dit geldt voor al onze vestigingen)!

Wat is de procedure voor het uitvoeren van reparatie en onderhoud aan mijn lease auto?

  • Onderhoud dien je te laten uitvoeren bij een officiële merkdealer zoals wij. Het onderhoudsschema staat vermeld in het instructie- en serviceboekje van je auto. Je kan ten alle tijden zelf een afspraak maken bij de dealer.

Wat is het service interval van mijn leaseauto?

  • Het geschikte service interval is afhankelijk van de leaseauto. Raadpleeg jouw instructie- en serviceboekje voor deze informatie of neem contact op met een van onze vestigingen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn banden in zo optimaal mogelijke conditie blijven?

  • Bandenspanning: Zorg ervoor dat je maandelijks de spanning van jouw banden (incl. reserve wiel) controleert wanneer deze koud zijn. Wij raden je aan je bandenspanning te houden op de door de fabrikant voorgeschreven waarden.
  • Bandschade: Indien je schades opmerkt aan je band, zorg dan dat je deze laat controleren bij een van onze vestigingen.
  • Overbelading: voorkom te allen tijde overbelading van het voertuig om de veiligheid van je en je inzittende te waarborgen.

Waar kan ik extra informatie vinden met betrekking tot technische vragen?

  • Voor extra informatie met betrekking tot technische vragen over het voertuig kan je ten alle tijden terecht bij een van onze werkplaatsmedewerkers.

Contractuele vragen

Kan ik een private lease contract afsluiten?

  • Iedere particulier – of je nu student bent, AOW/pensioen ontvangt of een eigen zaak hebt – kan voor private lease van Leasys in aanmerking komen. Er geldt enkel wel een maximale leeftijd van 75 jaar voor het afsluiten van het private lease contract. Daarnaast geldt een kredietbeoordeling als onderdeel van het acceptatieproces.

Wie mag er in mijn leaseauto rijden?

  • Vanuit Leasys geldt de bepaling dat alleen eerstelijnsfamilieleden gebruik mogen maken van de leaseauto. Tevens kunnen er bijkomende bepalingen gelden vanuit je werkgever. Informatie hierover kan je vinden in de leaseregeling met uw werkgever of raadpleeg je wagenparkbeheerder voor deze informatie.

Mag ik met mijn leaseauto naar het buitenland?

  • Je mag zonder extra inspanningen gebruik maken van je leaseauto in de landen die zijn genoemd op uw groene kaart. Note: sommige landen vallen buiten de regeling, hiervoor dient een buitenlandverklaring aangevraagd te worden. Een buitenland verklaring aanvragen? Neem dan contact op met iemand van Leasys via klantenservice.nl@leasys.com.

Waar kan ik mijn nieuwe leaseauto bestellen?

  • Voor informatie over het bestellen van een lease auto kan je contact opnemen met een van onze vestigingen of gezellig een keer langs komen en onder het genot van een goede Italiaanse bak koffie je nieuwe lease auto bestellen. Wat betreft de levering, zodra wij iets weten over de auto en wanneer deze geleverd zal worden, zullen wij jou hiervan op de hoogte stellen.

Is het mogelijk de leaseauto over te kopen aan het einde van het leasecontract?

  • Wie bieden je uiteraard graag de mogelijkheid om uw lease auto over te nemen. Wij kunnen u hiervoor voorzien van een vrijblijvende offerte.

Wat is de inleverprocedure voor mijn huidige leaseauto?

  • Voor het inleveren van je lease auto kan je een afspraak maken bij een van onze vestigingen. Je plant bij een van de verkoopadviseurs een afspraak in wij nemen contact voor die tijd contact op met Leasys, zodat wij op tijd het innameformulier binnen hebben. Het daadwerkelijke innamerapport wordt opgemaakt bij de vestiging van Leasys Nederland. Dit rapport ontvang je vervolgens van Leasys per post.

Waar kan ik een adreswijziging door te geven?

  • Een adreswijziging kan onder vermelding van je contractnummer of kenteken doorgeven via klantenservice.nl@leasys.com of via ons en dan nemen wij contact op met Leasys.

Brandstofpas

Wanneer ontvang ik mijn brandstofpas?

  • Je brandstofpas kan je binnen enkele dagen per post verwachten na het ophalen van de auto.

Mag ik mijn brandstofpas gebruiken voor een vervangende auto?

  • Dit is mogelijk indien je hiervoor toestemming hebt gekregen van een van de medewerkers van Leasys.

Wat als mijn brandstofpas niet werkt?

  • Mocht de verstrekte brandstofpas niet werken, vragen wij je cash of met een eigen debit-/ credit card te betalen. De kosten kan je later bij Leasys declareren.

Vervangend vervoer

Hoe is het vervangend vervoer geregeld tijdens reparatie van of onderhoud aan mijn leaseauto?

  • Afhankelijk van je lease contract is vervangend vervoer wel of niet inbegrepen.

Kan ik zelf het type en model van mijn vervangende auto uitkiezen?

  • Het vervangend vervoer wordt bij een van onze vestigingen (waar je ook het onderhoud laat plegen) geregeld.

Hoe wordt de vervangende auto in rekening gebracht?

  • Afhankelijk van je lease contract wordt vervangend vervoer in rekening gebracht. Je ontvangt van ons een factuur indien deze kosten in rekening gebracht dienen te worden.

Wat moet ik doen in geval van schade aan, pech met, of diefstal van de vervangende auto?

  • In geval van schade of pech aan het voertuig kan je ten alle tijden contact opnemen met onze hulpverlening voor onderweg bij pech of ongeval via +31 0592 39 06 21. Wij zijn verbonden met de ANWB voor onze hulpverlening. Breng ons daarna zo snel mogelijk op de hoogte.

Wat is de procedure voor het inleveren van de vervangende auto?

  • Deze laat je achter bij de een van onze vestigingen achter waar je ook de vervangende auto hebt mogen ontvangen.

 

 

Bron: Leasys

HomeNieuwsFAQ’s leasecontract Zeeuw Automotive

Heb je een vraag?