Maatregelen Coronavirus 18 maart 2020

Gezien de snel evoluerende situatie rondom het COVID-19 virus (Coronavirus) en de maatregelen die momenteel zijn genomen vanuit de overheid en gemeentes om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, hebben wij bij Zeeuw Automotive ook serieuze maatregelen genomen om de verspreiding zoveel mogelijk te beperken. Onze eerste prioriteit is het welzijn van de klant en onze eigen medewerkers en daarom volgen wij de landelijke richtlijnen van het RIVM, de BOVAG en FCA. Ten tweede is het van belang om ervoor te zorgen dat u als klant ook in deze tijd zo goed mogelijk wordt geholpen en wordt voorzien van veilige mobiliteit. Dit zullen wij ook doen zolang de overheid dit toe laat.

Zeeuw Automotive volgt de ontwikkelingen rond het Coronavirus op de voet. Er gebeurt veel, er wordt veel gecommuniceerd en wij doen er alles aan om besluiten, richtlijnen en maatregelen vanuit het RIVM en de GGD nauwkeurig op te volgen. Aangezien het virus een hele grote impact heeft gaan wij uiterst serieus om met het COVID-19 virus. Mede hierom gaan wij ervan uit dat u deze maatregelen accepteert en ook uw best zal doen om ze zo goed mogelijk op te volgen.

Zoals al eerder gezegd, ondanks alle nieuwe maatregelen van het RIVM mogen wij in de autobranche onze deuren nog openhouden, zodat u ook in deze tijden veilig de weg op kan. Om deze reden zullen wij u waar nodig zoveel mogelijk op de hoogte houden over de door ons genomen maatregelen. Zodra de situatie veranderd, zullen wij onze maatregelen verder aanscherpen. Hiermee willen wij laten zien dat ook wij onze verantwoordelijkheid nemen en zolang de overheid en gemeentes het toelaten u zo goed mogelijk van dienst proberen te zijn #ZeeuwVSCorona!

Naast maatregelen op gebied van hygiëne, extra schoonmaakbeurten, intensieve aandacht voor oppervlakken die veel worden aangeraakt (zoals de deurklinken en het pinapparaat) en het veelvuldig desinfecteren van onze handen, gaan we hier als bedrijf als volgt mee om:

Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast?

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer;
  • Wij houden gepaste afstand als wij met u in gesprek zijn (1,5 meter);
  • Wij zien er strikt op toe dat niezende en hoestende mensen dit in de binnenkant van hun arm doen;
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen op;
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik;
  • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de high-touch-gebieden.

Mijn auto heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Wij zullen u, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of u de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of u in contact bent geweest met een iemand van wie u vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment.

Als dit niet het geval is kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard staat hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van uw auto voorop. Wij hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. Zo vragen wij voor uw en onze veiligheid of u:

  • Alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie
  • Anderhalve meter afstand te houden tot de werkplaatsreceptie en daar te wachten
  • Uw autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes
  • Gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter

Onze receptionisten dragen wegwerphandschoenen en blijven achter hun bureau. Wij kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk en onsympathiek overkomt. Dit is uiteraard niet hoe wij over willen komen, maar uw veiligheid en de veiligheid van onze werknemers staan voorop. Wij hopen dat u dit begrijpt en ons dit niet kwalijk zal nemen. In de werkplaats zijn de maatregelen getroffen. Onze monteurs dragen wegwerphandschoenen, ze houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar en zullen altijd gebruik maken van stuur en stoelhoezen bij inname/behandeling/onderhoud/reparatie van uw auto. Daarnaast zal bij en na inname voor onderhoud en/of reparatie en aflevering de intensief gebruikte gebieden van de auto worden gedesinfecteerd.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

De auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik grondig gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook, multimedia knopen en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Ja, u kan uiteraard de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum plannen. Neem hiervoor gerust contact met ons op en dan zoeken we samen naar andere datum.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Jazeker, wij gebruiken verschillende social media kanalen en hebben ook een website waar al onze voorraad wordt weergegeven. Hier helpen wij u ook graag verder! Mocht u meer informatie over een betreffende auto willen dan is dat zeker mogelijk. U kunt dan contact met een van de verkoopadviseurs opnemen via de telefoon of email.

Ik wil graag een proefrit maken. Is dat veilig?

Bij iedere proefrit zorgen wij ervoor dat iedere auto grondig is schoongemaakt met bijzondere aandacht voor het stuur, de versnellingspok, het dashboard (incl. navi + knoppen), de lichtschakelaars en de stoelen. U kunt dus gewoon een afspraak maken voor een proefrit.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Indien gewenst kunnen wij de auto bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen, zodat wij dit kunnen inplannen. Daarnaast adviseren wij u om minstens 2 uur na de aflevering nog geen gebruik van de auto te maken.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van uw auto vertraging kunnen oplopen. We zullen u hiervan altijd op de hoogte stellen. Op dit moment is er echter nog geen reden om te vermoeden dat leveringen vanuit onze merken vertraagd zijn.

Wij zijn ons ervan bewust dat dit een rare periode is waarin veel wordt gecommuniceerd en veel wordt tegengehouden. Maar dat is juist de reden waarom wij u de belofte willen doen dat wij alles op alles zetten, zodat u zo min mogelijk hinder en overlast ervaart van de omstandigheden! Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met 078-6812700.

Wij proberen u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van onze maatregelen en onze strijd tegen het coronavirus. Mocht u toch graag meer algemene informatie willen dan verwijzen wij u graag door naar:

  • De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) webpagina. Zij hebben een actuele pagina met de laatste ‘situation reports’ en veel gestelde vragen over het virus
  • Daarnaast kunt u ook de website van het RIVM raadplegen

Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?

Neem gerust telefonisch contact op met één van onze vestigingen. U kunt uiteraard ook een e-mail sturen naar info@zeeuw.nl of uw vraag stellen via het online contactformulier. En dan zullen wij u zo snel mogelijk helpen en met uw toestemming de vraag toevoegen aan bovenstaande ‘veelgestelde vragen’ lijst.

LAATSTE UPDATE: 18 MAART 2020

HomeNieuwsMaatregelen Coronavirus